Bedrijven kunnen Pasen relatiegeschenken geven tijdens een feestelijk evenement rond Pasen, zoals een Pasenborrel of een ander soort feest. Ze kunnen ook de geschenken weggeven aan hun medewerkers als onderdeel van hun loon of als extra bonus. Andere bedrijven geven de geschenken weg aan hun klanten als teken van waardering voor hun loyaliteit en om de band tussen het bedrijf en de klanten te versterken.
Pasen promotieartikelen kunnen ook worden gebruikt om specifieke producten of diensten te promoten die passen bij het thema van Pasen. Zo kunnen bedrijven bijvoorbeeld een promotieartikel geven dat is vormgegeven als een ei of een konijn, of een artikel dat is gemaakt van natuurlijke materialen zoals bamboe of katoen. Deze artikelen kunnen een tastbaar voorwerp zijn waaraan de ontvanger kan denken als hij of zij aan het bedrijf denkt.
Pasen relatiegeschenken en promotieartikelen kunnen een effectief middel zijn om een bedrijf te laten opvallen en om nieuwe klanten te werven. Ze kunnen ook een positieve bijdrage leveren aan het imago van een bedrijf en helpen om de band tussen een bedrijf en zijn medewerkers, klanten of zakenpartners te versterken.